Eğer ki Kore'deki yaşamı iyi bilen birinden bilgiler ve tavsiyeler istiyorsanız bu kitap en iyi öneri olacaktır. Kitap 2008 yılı çıkışlı, ancak 10 yıllık bir deneyimin sonucu oluşturulup yayınlanmış. Selçuk Çolakoğlu ve eşi Bengü Emine Çolakoğlu'nın Kore'de yaşadıkları süre içindeki başlarından geçenlerle şekillendirilmiş bir kitaptır.

Kore'deki yaşadıklarını sistematik bir şekilde sınıflandırarak bize aktarmışlar. Coğrafya ve İklimi, Kore İnsanı, Korece, Din, Geleneksel ve Milli Bayramlar, Tarih ve Siyaset, Kültür ve Gelenek, Kore Mutfağı, Eğitim, Bölgeler ve Şehirler ve son olarak da Kore'deki Türkler, Kore'de Yabancı Olmak ve Türkiye'deki Koreliler gibi üç bölümle Kore ve Koreliler hakkındaki kişisel deneyimlerinden bahsediyorlar. Bahsediyorlar diyorum, çünkü kitap bir ağızdan yazılmış gibi görünse de bazı bölümleri Selçuk Çolakoğlu yazarken bazı bölümleri de eşi Bengü Emine Çolakoğlu kaleme almış. Hatta bazı konularda da her ikisinden de anılar, görüşler ter almaktadır.

Kore'deki deneyimleri italik yazılarak genel bilgilerden ayrılmış. Bunun yapılması okumayı daha kolay hale getirmiş. Kitaba genel olarak bakarsak bilgi vermekle birlikte ufaktan bir günlük havası da var. Kendilerinin Kore'de gittikleri Korece kursu ve dili öğrenirken yaşadıkları, aşama aşama, deneyimlerle ve günlük yaşamdan anektotlarla süslenmiş bir şekilde yazılmış. Kimi zaman benim bile bilmediğim durumları anlatmışlar. Ki 8 yıldan uzun bir süredir Kore ile içli dışlı biri olarak bunları ben nasıl bilmem diye kendi kendime şaşırmışlığım vardır. Kitabın en arkasında da Kore yaşamlarına dair bazı fotoğraflar yer almaktadır. Ben bu fotoğraflara uzun uzun bakmıştım. 

Bu fotoğraflar arasında kitabın yazarlarından Selçuk Çolakoğlu'nın 5 Nisan 2000 tarihli Hankuk İlbo Gazetesi'nde çıkan ilk yazısı da yer almaktadır. Yazıda Marmara Depremi'nde Kore'nin duyarlılığı üzerinde durulmuş. Yazı benim hoşuma gitti. Bir gün müsait olduğumda o yazıyı çevirip size de okutmak isterim. ^^

0 yorum Blogger 0 Facebook

Yorum Gönder

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top