Yine spontane gelişmiş bir bilgilendirme postuyla sizinleyim panpalar! Son bir iki haftadır twitter olsun, instagram olsun aklınıza gelebilecek her türlü sosyal mecrada bu konuyla ilgili sorular aldığımdan şöyle titredim ve kendime geldim. Madem millet merak ediyor en azından benim durumumu anlatayım. Hatırlıyorum ben de kursa başlamadan önce hiç bir şey bilmiyordum, ne yapmalıyım ne etmeliyim her şeyden habersizdim. Kursa giden, kursa giden arkadaşı olan, kursla herhangi bir ilişiği olan bir insan evladı bulamadım. Ama sizin öyle olmanıza gönlüm el vermedi. Bu açığı kapatmak için de bu yazıyı yazıyorum.

Öncelikle ben Korece kursuna Temel 4 kurundan başladım. Daha önceden daha İstanbul'da tek bir Korece kursu yokken Kore Sevenler Topluluğunun Sultanahmet'teki Jin Mi restorantta düzenlediği Korece kursuna gitmiştim 1 yıldan çok. Daha sonra kendi çapımda çalışıyordum. Ama adam gibi konuşamadığımı fark ettim ve bu kursa kayıt oldum. Ve haliyle bir alt yapım olduğundan 4. kurdan başladım.
Önce kurs hocalarıyla iletişime geçtim ve gidip küçük sınav tarzı bir şey yaptılar. Ders kitaplarından rastgele yerleri açıp okutup Türkçe'ye çevirdim. Sonra da ortak kararımız olarak Temel 4 seviyesinde başladım. Şanslıydım ki benim seviyemde sınıf mevcuttu.
Kurs tüm seviye kurları için aynı günler yani Cuma - Cumartesi günleri yapılmaktadır. Çalışanlar için belki biraz sorun olabilir. Ama genellikle kurs saatleri 18:00 itibariyle olduğu için iş çıkışı gidilebilir. Kurs haftada iki gün ve günde 3 saattir. Bir kur da 2 ay sürüyor. Yani bir kur 48 saate tekabül ediyor diyebiliriz.
Ücret mevzusuna gelirsek... Kurs ücretleri yılbaşından yılbaşına zamlanıyor. Öğrenci indirimi mevcut. Ayrı olarak Korea-Fans admin ve çevirmenlerine özel indirim yapılıyormuş. Ama öyle bir niteliğim olmadığından ondan yararlanamadım. Sadece öğrenci indirimiyle yetiniyorum. Geçen kur 250 TL ödemiştim ama üstünden yılbaşı geçtiği için bu kur 360 TL bayılıyoruz. Öğrenci olmayanlar için durum daha vahim, 480 TL! Bu kadar zam nasıl olur demeyin bizim de aklımız ermedi... :/ Ama genellikle böyle olmuyor korkmayın, bu seneye has bir istisna olmuş. Ama şöyle yüreğimize bir öküz oturdu yani.
Neyse genellikle insanlar hocalarla ve ortamla ilgili sorular soruyor. Malum insan bilmediğinden korkarmış. Bana danışanlar da bu konuları merak ediyor. Hocalarımız iki kişi, karı koca Koreli bir aile. Türkçe biliyorlar. Çok sıcaklar, çok tatlılar. Benim kursa alışmama yok yardımcı oldular. Dersin yanında zaman zaman hayat dersleri bile verebiliyorlar. Kore kültürüne ve hayatına dair sohbetler de oluyor. Ortama gelirsek, kursta genellikle söylenildiğine göre ilk kur çok kişilermiş ama kurlar ilerledikçe zayıf halkalar yavaş yavaş ayrılmış. Şimdi Orta 1-2 sınıfında 5-6 kişiyiz. Bir sınıf açılması için minimum sayı 5 kişi imiş. Herkes birbirine yalvarıyor aman bırakma diye. :D Ben kurs arkadaşlarımı çok sevdim. Tabi bunun da bir artısı olmuş olabilir kursu sevmem konusunda. Kursa giderken mutlu oluyorum, o derece. :) 
Yeni dönem kurlar 21- 22 Şubat olarak bu hafta başladı. Ama eğer geç olsa da kayıt olmak isterseniz o tek dersi hocalar telafi edecektir. Ama yok ben bir dahaki kurlardan başlarım diyorsanız, ben her kur başlangıcında yeni konuyla duyuru yapacağım merak etmeyiniz!
Bu dönemki kurs hakkındaki hangi sınıflar var, hangi saat aralığında ya da ne kadar gibi ayrıntılarını aşağıdaki görselde görebilirsiniz.
Eğer ki kurs hakkında başka sorunuz varsa sorun lütfen. Saçma olur, aman rezil olurum, bu da sorulur mu diye düşünmeyin. Mantık çerçevesi dahilinde oldukça cevaplarım tabi ki! Biz bizeyiz şurada çekinmeyin...

38 yorum Blogger 38 Facebook

  1. merhaba ben çalışan bir memurum ve korece ye bayağı ilgim var sıfırdan başlamak istiyorum siz konuşma seviyesine geldiniz mi eğitimi iyi mi malum çalıştığım için iş çılış saatim 5 ve geç kalmak konusunda hocalar bunun telafisini yapıyor mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gecikme için çok çok özür dilerim. İnanın yeni gördüm yorumunuzu. Ben 7. kurdayım şu an ve çok rahat konuşabiliyorum. İstanbul'daki diğer Korece kursları ne kadar kaliteli bilemiyorum ama ben Tömer'den oldukça memnunum. Kurs saatleri zaten 6 itibariyle başlıyor yani geç kalmazsınız diye düşünüyorum. :)

      Sil
  2. Merhaba. Öncelikle bilgilerin için çok teşekkür ederim. Bende koreceyi öğrenmeyi gerçekten çok istiyorum. Kaç kur yeterli oluyor tamamen öğrenmek için. Bilgi verirsen çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Rica ederim. :)
      Tömer'deki Korece kursunun tamamı 9 kur. Tam anlamıyla öğrenebilmek için sanırım hepsine gitmek gerekli.

      Sil
    2. acaba ne zaman bu kurslar??

      Sil
    3. Blogdaki son postlara bakarsanız her yeni kur bildirisinde duyuru yapıyorum ben zaten...
      Yeni yapılacak olan kur 9 Eylülde başlayacak.

      Sil
    4. Biraz geç olmuş fakat sormazsam içimde kalır. Bu korece harflerin okunuşları bizim dilimizde hangi harfe çevrili ? Saçma oldu biraz.Şöyle anlatıyım korece de kare olan 'm' harfini biz türkçeye hangi harf olarak çeviriyoruz ?

      Sil
  3. merhabalar,
    bu kuru kaçırmışım 9 eylül yolları göründü bana anlaşılan. Her bir kur ayrı ayrı 8 hafta sürüyor değil mi ve ücretlendirme de kur başına tabiki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki kur 9 Eylül itibariyle başlayacak. Evet her kur 2 ay sürüyor ve her kurun ücreti ayrı ayrı kura başlarken ödeniyor. :)
      http://korelinincadikazani.blogspot.com.tr/2014/06/taksim-tomer-korece-kursu-9-eylul-1.html

      Sil
  4. Merhabalar,
    Ben Kore İletişim Merkezi'nde Temel seviye eğitimimi tammalamak üzereyim. Tömer'de devam etmeyi düşünüyorum. Acaba Tömer'de Orta 1 derecesindeki konular nedir? Hangi konuları kapsadığını söylerseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gittiğim dönemdeki Orta 1 kitabı değişti, ama konular az çok aynıdır. Kendini tanıtma, hava durumu, alışveriş, iş arama, gelecek planı, rica, banka ve postane, ev, telefon konuşması gibi üniteleri vardı. Ama dediğim gibi bizden sonra kitap değişti. Zaten Tömer'e gelirseniz hocalar sizi her kitaptan test edecektir, o zaman anlaşılır hangi seviyede olduğunuz vs. :)

      Sil
  5. merhaba ilk kurun konu listesini yazabilir misiniz? ben de başlamayı düşünüyorum ama ilk kura katılmalı mıyım bilmiyorum kendi kendime de olsa baya ilerlettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kurdan başlamadım, temel 4'ten itibaren Tömer'e geldim, o yüzden konuları tam bilmiyorum. Ama geçen gün ilk kurdaki bir arkadaşımı çalıştırırken aklımda kalan konuları yazayım. Alfabe, gelecek zaman, geçmiş zaman, şimdiki zaman, günler, aylar, saatler, zamanlar, temel cümle kurumları, kendini tanıtma falan vardı. :)

      Sil
    2. ben bunların çoğunu biliyorum sınavla belirlenecekmiş ilk kurdan mı ikinci kurdan mı başlayacağım inşallah geçebilirim sınavı yoksa ilk kurda baya canım sıkılacak gibi :D cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Merhaba ben 14 yaşındayım ce korece ögrenmek istiyorum ama okulum var ne yapabilirim bilmiorum ve istanbul\silivride oturuyorum yardimci olurmusunuz.ve cok tesekkutler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba!
      Bu hafta itibariyle Taksim Tömer'deki Korece kursu başlayacak, ona bir bak istersen.
      http://korelinincadikazani.blogspot.com.tr/2014/06/taksim-tomer-korece-kursu-9-eylul-1.html

      Onun dışında bir de Lotus Eğitim Kurumlarında Korece dersler verilmeye başlanacakmış.
      http://korelinincadikazani.blogspot.com.tr/2014/09/lotus-egitim-kurumlarnda-korece-dersleri.html

      Sil
  7. Merhaba^^
    Eylüldeki kursu kaçırdım. Gelecek kurs ne zaman başlar? (Sıfırdan başlayacağım ama -artık dizi izlemekten sanırım- altyazıya bile gerek duymuyorum :D) Ya da beni Eylül kursuna alabilirler mi?

    YanıtlaSil
  8. Merhaba^^
    Eylül kursunu kaçırdım. Gelecek kurs ne zaman açılır acaba ya da Eylüldeki kursa alırlar mı beni?(Sıfırdan başlayacağım ama dizi izlerken artık altyazıya bile gerek duymuyorum, çok izledim galiba :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül'deki için neredeyse sonuna geldik kurun sanmıyorum sizi alacaklarını. Zaten sizin için de kötü olur böyle sondan girmek. Henüz duyurusu gelmedi, ama sanıyorum ki 15 Kasım gibi yeni dönem başlayacaktır. Korecenizi dediğiniz gibi geliştirdiyseniz zaten hocaların yaptığı kısa bir testle anlaşılır. Ona göre üst kurdan başlayabilirsiniz. :)

      Sil
  9. Acaba ögretmenlere ulaşabilir miyiz. Yaz tatilinde baslamayı dusunuyorumda bilgi alıcaktm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz tatilinde kurs da tatile giriyor malesef. Ama isterseniz siz yine de mailden sorularınız varsa ulaşabilirsiniz. :) gunsukim88@gmail.com

      Sil
  10. her kur için para ödeniyor anladığım kadarıyla

    YanıtlaSil
  11. her kur için para ödeniyor değil mi ?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, 17 yaşındayım. Kore dizilerine olan hayranlığım sonucunda Korece öğrenmek istediğime karar verdim. Bir kaç gündür evde çalışıyorum, harfleri ve okunuşları anlayabiliyorum. Hatta ilerde Kore'de eğitim almak istiyorum. Öncelikli sorularım şunlar;

    Kore Dili ve Edebiyatı bölümünü okursam Türkiye'de ve Kore'de iş bulma imkanım ne derece olur?
    Günlük 2 saat çalışmayla ortalama ne kadar sürede öğrenilir?
    Kore dili ne kadar işimize yarar? (Japonca ve Çince kadar yaygın olmadığından dolayı)

    Kesin yanıtlar beklemiyorum, arkadaşlar fikirlerini belirtirse mutlu olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Kore sevginizi böyle yararlı bir yönde kullanmanız çok güzel. ^^
      Dili çok iyi öğrenirseniz tercüman olarak Türkiye'de hizmet veren Kore şirketlerinde ya da Kore'deki Türk şirketlerinde iş bulma imkanınız rahat olur diye düşünüyorum. Ya da tercüme bürolarında, turizm acentalarında da Korece bilen kişilerin arandığına sık sık tanık oluyorum ben. Serbest olarak çalışırsanız özel toplantılarda falan tercümanlık da yapabilirsiniz.
      Dediğiniz gibi çok aranan bir dil değil, lakin dilin erbabı kişiler de çok yok aslına bakarsanız. Yani mesela İstanbul'da bir kaç kişi dışında seminerlerde, açılışlarda tercümanlık yapan kimseyi göremiyorum. Ama hevesiniz çabuk sönecekse girmeseniz daha iyi olur dediğim bir mecra. Dili öğrenmeye çok hevesliyim, geceli gündüzlü çalışırım derseniz, bir şekilde kendinizi gösterirsiniz zaten.
      Çok yardımcı olamadım, biraz da geç cevap verdim. Ama en azından yorumunuzu yanıtlamak istedim. :)

      Sil
  13. Kursa yeni katıldıysam ve bazı yerlerde zorlanıyorsam oradaki kişilerin bana yardımı olurmu?^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taksim'deki Tömer'e gitmeyi planlıyorsan, hocalar çok çok iyi. Her türlü yardımı ederler merak etme. :)

      Sil
  14. Sadece kur saatleri 18:00'da mi basliyor? Ve bir dahaki kur ne zaman baslayacak?

    YanıtlaSil
  15. taksim dışında başkaa yerde yok mu kurs?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim kadikoyde de tomer var. Yanlis degilsem 1 eylulde basliyor. Ben on kayidimi yaptirdim.

      Sil
  16. ben lise 4 öğrencisiyim ve fiyatlar çok yüksek.
    bazı kurslarda elli lirayken neden burda bu kadar pahalı bilemem.
    galiba daha iyidir. ne bilim.
    neyse bu kursa gelmek istesem bana yardımcı olur musun?
    ama bu sene katılamam çünkü ygs ve lys ye hazırlanıyorum.
    neyse sen anladın beni. bana yardımcı ol lütfen.........

    YanıtlaSil
  17. pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil
  18. bazı kurslar belirli bir seviye şartı koşuyormuş kayıt için. burada da aynı durum mu ?

    YanıtlaSil
  19. Merhaba. Biraz geç bir yorum yazıyorum ama umarım görürsün. :) Senin postunu okuduktan sonra tömeri biraz daha araştırdım ve oraya kaydolmaya karar verdim. :D Ancak İstanbul'un yabancısı olduğum için haritadan incelememe rağmen nasıl gideceğimi tam çıkaramadım. Metroyla gidince hangi çıkıştan çıkıp nasıl gitmem gerekiyor müsaitsen açıklayabilir misin? Rahtsız edici sorum içim üzgünüm ama başka bilen yok etrafımda hiç :((

    YanıtlaSil
  20. Tömer hala korece ders veriyor mu?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba. Ben 8. Sınıf öğrencisiyim de her yaş grubundan alıyorlar değil mi? Bir de ne zaman kayıt yaptirabilirim?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba kursa gitmek. Istiyorum yabanciuyruklular didebiliyomiyiz

    YanıtlaSil

 
Cadı Kazanı © 2013. All Rights Reserved.
Top